Respekt

Jag måste bara få lätta mitt hjärta...

Min livsstil är dans. Dansa. Kolla på dans. Undervisa dans. Leva dans.
Även om jag inte älskar allt med dansvärlden så skulle jag inte för något i hela världen vilja ta bort den ur mitt liv. Även om folk snackar skit, dissar din stil (både dans & kläder, ja, man måste ju vara helt rätt, Kittad eller Unik, pick one!) så finns det ändå ingenting som gör mig mer glad än just dans. Och jag vet att jag inte kan bli miljonär på det, men är inte meningen med livet att man ska göra det som gör
en glad?

Min filosofi är i alla fall sådan. Så, så länge dansen ger mig det lyckorus (och jag kan betala mina räkningar) som det gör nu för tiden, så kommer jag att fortsätta dansa. Dansa, dansa, dansa. Så om folk gör det dom älskar bör man respektera det och stötta dom, fullt ut. Inte fråga om när dom har tänkt att börja plugga, gå vidare med sitt liv, börja jobba seriöst. Det här är mitt liv och jag är seriös med det. Om jag kommer att byta karriär så gör jag det när jag känner att jag är färdig med det jag gör, inte när någon annan vill att jag ska göra det. Så om du visar mig respekt och inte "snackar skit" om mitt liv, kommer jag att respektera det du gör.
Så länge du gör det som gör dig lycklig då... :P

Och det här var inte till någon speciell, för utom om just du känner dig träffad! ;)
Kände bara att jag behövde skriva av mig lite, lätta på tankarna.


Jönköping med Origami Souls för att göra 4 förställningar



På scen med gruppen i Jönköping



Battle med Juan på Soul Step



Jag undervisar i Göteborg



Soul Step i Göteborg



Dans på Kalmars torg i sommaren



Street Show :)



Ett av våra utomhus-jams vid Operan



Jag och Juan dansar i Kungsbacka



Dans på Berg



Lite house-basics med frivilliga elever :)



Vi hittar på en liten kombination :)



Gänget som gjorde föreställningen på Pustervik



Vi var dansande modeller för T-12 :P



På Pustervik :)



En rolig stund i vardagen!



Hoppar på scen med 2 av mina elever!




Kommentarer
Postat av: Linda

Oj Johanna, vilket underbart inlägg!! :)

Och vilka fiiiina bilder! Jag älskade det du skrev om dans! Fan, asså du har kommit långt med dansen! Mycket längre än vad jag har känt till sen vi dansade tillsammans för Pawel ;)



Gud, vad roligt att du har fått göra så mycket :D

Jag blir sååå avundsjuk!



Men det du skrev om att folk snackar skit och dissar din kläd- och dansstil, har du varit med om det? I vilka sammanhang då, och varför gör folk så? :/ Fattar inte grejen!!

Hatar när folk inom dansen ska vara så jävla tävlingsinriktade!! Är det inte meningen att dans ska vara något underbart, något man lever för och där man uppmuntrar varandra? IDIOTER!



Ja, men jag vet att du är grym och att du spöar skiten ur alla andra avundsjuka dansare ;D

Och skit i vad folk säger! Det är bara under en begränsad tid som kroppen pallar med att dansa så mycket och du är precis i dina golden years ;) så fortsätt med det!



Oj shit, vilken lång kommentar det här blev :S

Jag hoppas att du och Juan har det bra där nere, och att du firade din födelsedag ordentligt :) Ha en bra resa hem igen också!



Kram Linda!

2010-02-01 @ 01:12:46
URL: http://lineday.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack så mycket för dina fina ord :)



Oja, dansvärlden är tuff när man kommer lite djupare in, det verkar helt harmlöst när man ser på utifrån...



Jo, i sthlm (och har även börjats med i GBG) att du får absolut INTE bland märken. Du kan tex inte ha adidas skor med en Nike t-shirt. Du måste helt enkelt välja 1 och kitta dig. Eller gå på märken som inte "syns".



Dansstil kritiseras alltid av någon. Jag har inte hört någon specifik säga något till just mig, men jag hör hur folk snackar, så det finns säkert folk som snackar om mig med!



Egentligen är det bara att skita i det som sägs, folk vill bara "störa" eller helt enkelt ha någonting att säga. Men sånt är livet, det är bara att slå döv-örat till och fortsätta med det man håller på med! :) Keep up the good work!



Peace & Love

2010-02-01 @ 03:03:32
Postat av: Katrin

Vilket härligt inlägg!! Du vet att du har mitt fulla stöd och kommer alltid att ha det. Att göra det man tycker är kul och dessutom tjäna pengar på det är få förunnat. Fortsätt med det så länge DU vill och njut i fulla drag.



Att följa "en mall" som någon annan gör upp för livet ska du inte göra, utan följa och göra upp din egen. Det är viktigt för man har bara ett liv. Jag har gett dig ditt liv och är så himla glad och stolt över att du följer ditt hjärta!! Fortsätt med det och låt INGEN ta ner dig, de är bara avundsjuka.



Det finns ett talesätt som jag brukar tänka på "skitsnack och avundsjuka är den sannaste formen av smicker". Varför skulle de prata om dig negativt, jo för att de är avundsjuka och vill ha och vara som du är. Så vänd på skitsnacket och ta det positivt! Kan vara bra att ha med sig i livet:-)



Stolta kramar och pussar från ditt största fan - mamma

2010-02-01 @ 10:42:08
URL: http://www.ishastar.se
Postat av: Katrin

Glömde en sak, det kan också gälla "vuxna" som undrar när du ska börja plugga etc. Tänk vad de hade önskat att kunna få göra som du gör, leva på det som man tycker om mest av allt!

You go girl, go:D

2010-02-01 @ 10:48:19
URL: http://www.ishastar.se
Postat av: Johanna

Tack Mamma, alltid skönt att känna att jag har dig på rätt sida! :)



Jo, jag brukar också tänka just så om folk. Eller kanske inte att alla är avundsjuka, men att folk helt enkelt har ett för ointressant liv att dom måste snacka skit om någon annans! Men det är ju faktiskt mer deras problem än mitt problem. Dom väljer vad dom vill lägga vikten på, jag lägger iaf min på Dans! :D



Och nu låter det ju som om jag aldrig äns nämner ett ord om folk, men det händer ju självklart, men jag försöker att aldrig säga något som jag inte kan stå för i alla fall eller som någon kan ta väldigt illa upp för. Jag försöker att vara rättvis! Det kan uppstå ett gäng obekväma situationer annars...



Men som sagt, snacka mindre, dansa mer! It's all about the love! <3

2010-02-01 @ 11:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0