Chile - sommar mitt i vintern!

Efter ett riktigt slitigt år 2009 ansåg jag och Juan att vi hade gjort och förtjänta av en riktig semester. Så två biljetter bokades till Chile med avresa den 1 december och retur den 1 februari.

Vi åke från Sverige en väldigt solig dag, men också jävligt kall dag (vilket enligt mig sänker värdet på solens pluspoäng katastrofalt mycket). Vi spenderade 24 timmar på 3 olika plan inklusive mellanlandningar i Frankfurt (Tyskland) och Sao Paulo (Brasilien) innan vi kom fram till destinationen: Santiago, hemstaden till Juans familj!
När vi kom fram blev det kramkalas direkt - Juan hade inte träffat familjen på över 3 år. Jag å andra sidan hade bara träffat hans bror Gustavo tidigare så jag var lite nervös i början. Men det tog typ 3 sekunder så var det över och jag kände mig genast som en del i familjen!

På grund av jetlagen och värmeomställningen blev dom första dagarna ganska förvirrade för min del och det är mest ett suddigt blurr... Men efter några dagar var jag och min kropp inställda på Chile-tid och det var dax att se sig om vad landet hade att erbjuda.

Så vi besämde oss för att ta en sväng förbi huvudstadens djurpark, som ligger mitt i centrum på ett berg.

Juan och jag posar lite framför den lilla statyn!

På bilden är vi påväg till djurparken och stannade framför en staty som tydligen var väldigt speciell = värd att ta kort på! :D

Uppe på toppen med utsikt över staden

Uppe på berget och njuter av utsikten!

Vi turistar Santiago

En staty mitt i sköna centrum :)

ute vid havet...

På stranden i Algarrobo


På väg ner!

På en liten promenad i Algarrobo

Jag och Tavo på jul

Julafton!

På en liten shopping-runda i

Älsklingen min :)

Jag hittade min Starbucks, så dagen kunde inte bli annat än en 10:a :)

En nöjd Johanna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0