Morgontidning?

Jag har alltid trott att vitsen med morgontidningar var att dom leverarades på morgonen. Men ack så fel man kan ha. Här dimper tidningen ner klockan 2 på eftermiddagen. Inte alls i tid för frukosten - okej, det händer väl att jag går upp då, men ändå - vilket jag anser ytterst olämpligt. För morgontidningen ska läsas till frukosten. Så för att få det att fungera skulle jag behöva läsa gårdagens tidning till måltiden - inte okej.

Och helgutdelning? Nej, det verkar inte finnas i detta område heller. Utan på måndag morgon knör brevbäraren ner 3 tidningar i brevinkastet (vilket förövrigt låter som om brevbäraren själv håller på att kravla sig in till hallen!) Va tror dom att jag är, en pappersåtervinningscentral?

Så nu ringer Svenskan och undrar om jag vill förlänga prenumerationen. Ja, vad ska man säga. Antagligen är det ju inte deras fel att det till 90 % bor personer med ett genomssnitts iQ på 13,7 som aldrig hörtalas om Svenska Dagbladet = det behövs inget tidningsbud här... Så jag får helt enkelt använda datorn som tidning istället, så kan jag läsa det som är aktuellt när jag vill läsa.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0