Hunted.

Natten till idag var verkligen ingen rolig historia men den måste endå få berättas...
(Jag vill varna känsliga läsare för obehaglig text!)

Det går ju rykten om att det spökar på Åsa och jag kan nu bekräfta att dessa rykten faktiskt inte är något påhitt, inte om jag får lita på mina och Elins sinnen i alla fall.

Vi har tidigare både hört och sett saker, men inget i närheten av det här... Det började med att Elin hörde konstiga ljud ifrån vårat lilla kylskåp som står i hallen någon gång kring 1-tiden. Hon blev självklart svinrädd men kollade inte var det var utan gick istället och la sig. Under natten så drömde hon drömmar om hur en röst sa till henne att vi störde och gjorde saker som denna röst inte tyckte om. Strax efter 3 vaknar hon i panik och väcker mig. Hon berättar vad hon drömt och att när hon vaknade hade hennes lampa tänts och sedan släkts igen. Lampan är inte ens inkopplad i vägguttaget! Jag blev självklart också jätterädd men sa till henne att hon säkert bara drömde allt, för att lugna oss båda. Hon låg en stund i min säng men sedan blev det för varmt så hon flyttade över till sin egen. Och då hände det. Då hörde jag det också. Det jävla kylskåpet skakade, som om någon greppat tag om det och ruskat runt det! Så jääävla obehagligt! Jag la mig under täcket, av någon konstig anledning känns det ju säkrare där under, men efter ett tag blev det för varmt och jag sträckte ut min arm för att vädra den på det kalla lakanet. När jag svepte armen ut kände jag helt plötsligt en punkt, ungefär stor som en hand, som var jättevarm mitt på mitt lakan. Då freakade jag ur och Elin och jag bestämde oss för att det enda som kunde rädda oss igenom denna natt var att lägga madrasserna ihop på golvet så vi kunde sova bredvid varandra... Då kände jag att det var över och slappnade av och då hände det. Lampan, som inte är inkopplad, tändes och släktes igen...



Våran panikbäddning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0