Oh dear weekend.

Söndag igen. En vecka har, återigen, passerat i en oroväckande hög fart och nu ligger vi här i sofforna i allrummet och har ett riktigt gött bakis-häng.

Efter att ha gått här i en månad så har vi lyckats att varje helg ha minst en 100-procent-all-in-fest och denna helgen var inget undantag. Vi började klockan 6 med att grilla (nej, det är inte höst än så man får grilla. I rest my case. Punkt.) på framsidan av Almen och tog några glas vin, sedan bar det av till bastun (självklart följde vinet med) och därefter tillbaka till Almen där Dawda introducerade det roliga och garanterad-fylla spelet Beer Pong! Jag var med i team TLC och vi gjorde en bra första match. Tyvärr så förlorade vi vilket jag helt och hållet skyller på vinet som konsumerades i bastun och inte alls på våra dåliga pingis-skills... Hur som helst så lyckades jag ta mig till final ändå då Maja var tvungen att avstå på grund av vissa problem med hälsan. Dock så insåg jag ganska snabbt att det var en väldigt dum idé då dom hade bytt ut tre av glasen med öl till tre - inte alls goda och på tok för stora - whiskey-shots! Och självklart får jag dricka TVÅ av dom plus FYRA glas öl. Lucky me!

Kvällen avslutades ungefär vid halva 4 då jag insåg att jag var alldeles för trött (och antagligen alldeles för berusad) för att fortsätta festa. Men precis när jag hade bestämt mig för att göra en retrit till mitt rum insåg jag att jag hade lånat ut min säng till Maja några timmar tidigare. Damn it! Detta löstes med några timmar på golvet och sen några timmar i Elmaze säng - Tack Elmaze! Tyvärr så insåg ju hon, när hon skulle gå och lägga sig, att hennes säng var upptagen så hon spenderade också några timmar på golvet. Jag tror nästan att alla gjorde det igår, det var liksom lite där nivån låg på våran fest: All in, jävligt roligt, inga gränser och sleepover på golvet.

Även om kvällen var tuff igår så har vi haft det riktigt mysigt idag - Kasper och Kendi fixade pizzor till oss, bara en sån grej liksom. Dessutom har vi spelat massa kortspel, käkat allt som går att äta och antingen är sött eller fett, kollat film, skrattat hejdlöst och chillat håååårt.


Grill med paraply-vin på framsidan!



Beer-pong med team TLC! Elin är lite bitter för att hon inte gillar öl. Kanske lite fel spel att spel då. Men men, vi hade kul!



Cirka en halv sekund innan jag inser att jag behöver dricka. Igen.



Erika och Elmaze is working the set!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0