Mitt liv som fru

Min taktik om att bli frisk tills idag blev, inte helt oväntat, en flopp. Jag är fortfarande förkyld, hostig och halvdöv, vilket gör att jag inte kan vara med på lektionerna idag. Typiskt eftersom min kära vän Pontus är här och undervisar, hade verkligen velat vara med. Men men, det får bli en annan gång.

Så nu sitter jag, återigen, på rummet i min ensamhet medan resten av klassen gör vettiga saker. Jag får helt enkelt passa på och berätta om min dröm som fick mig att vakna i panik lagom till frukosten. Jag drömde att jag precis hade fött barn, pappan var unknown och tydligen visste jag inte själv om att jag hade varit gravid men personerna i drömmen förklarade och övertygade mig om vad som hade hänt.
Så när jag väl hade greppat att ungen var min så var det dags för mitt bröllop där jag skulle gifta mig med någon random Svensson som hette Erik something-something (minns inte riktigt). Jag var inte riiiiktigt övertygad om att det var mitt bröllop men personerna lyckades ännu en gång övertyga mig om att det var så! Jävla crappy undermedvetande jag har, det ska ju varna mig tycker jag, inte lura mig! Så hur som helst så såg jag mitt liv passera, allt som jag inte ville att det skulle vara, och jag vaknade upp heeeelt panikslagen och visste inte om det var sant eller inte. Mitt undermedvetande hade lyckats övertyga mig pretty bad. Men jag har insett nu att det faktiskt bara var en dröm, men jag känner fortfarande en lite känsla av obehag i kroppen...

Vissa personers drömmar kan vara andra personers mardrömmar...

Running away...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0