Tid är...

Nyvaken och lite lätt förvirrad (jag har nämligen drömt en aningen hysterisk dröm inatt) sitter jag här med datorn i knät och filosiferar om livet - mycket djupt, indead.

Idag är det måndag (i alla fall tror jag det, ja, det var det - jag kollade mobilen) den 10 maj 2010 (jag har dubbelcheckat nu och det stämmer). Och nu är klasserna slut - en termin sa "poff" och sen var den över, helt galet. Och nu är det 2010, detta årtal som alltid varit så evighetslångt borta från mig - blott en tanke. För 2010 skulle jag "vara vuxen, hela 20 år". Å nu är jag här, 20 år, flyttat hemifrån, förlovad och jobbar - jag är nog ganska vuxen. Men det gick ju så himla fort. Jag är rädd att om jag somnar nu kommer jag vakna upp och titta mig i spegeln och i reflektionen se ("AAAAHHH!") en 40-årig två-barnsmamma och tänka "när fan hände det här?"! Lite läskigt, men mina första 20 år har ju gått så fort, så varför skulle inte dom andra göra det? Jag får det dessutom bekräftat varje gång mamma säger "Vad hände egentligen? Du var ju nyss min lilla bebis?" Och Nej, vi ser ju tydligt att jag inte är det längre.. så något har ju hänt!!!

Fast låt oss leva i nuet och njuta lite. Jag har ett grymt roligt jobb, en underbar pojkvän och en mysig lägenhet i Björkekärr - livet är faktiskt så bra som det kan bli (av vad jag vet då). Såå nu har jag haft en liten morgon session och är redo för att stiga upp ur sängen!

Ha en nice dag - peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0