Mysteriet om leggings

Jag har länge undrat hur folk (vanligtvis tjejer mellan 15-25 år) tänker när det kommer till kläder. Speciellt ett plagg: Leggings! Detta fenomen som kom och tog hela världen (eller i alla fall alla mainstream tjejer i Sverige) med storm. Inklusive mig. Jag älskar leggings! Det är bekvämt och det finns mängder av olika typer, allt från snygga till, tja, jeansleggings... Men hur som helst. Jag gillar leggings, som sagt, och är fullt medveten om att det INTE är byxor, utan snarare som accessoar eller ett helt enkelt ett par icke-genomskinliga-strumpbyxor. Alltså fortfarande med något till - inte leggings och en kort t-shirt (NONO! Okej hemma eller när man dansar klassiska stilar och inte äger trikoer).

Så jag fattar inte hur alla dessa tjejer runt om i staden kan ha fått för sig att det är ersättning till byxor? Stooooort frågetecken! Men idag fick jag mitt svar!

Jag får alltid nyhetsbrev ifrån Ellos och Hm och alla andra 1000 internet-shopping-siter (som jag uppenbarligen borde hålla mig ifrån med tanke på tidigare incidenter, men men..). Hur som helst: in trillar ett mail om superREA - loooove - på Ellos! Finns inget bättre: billigt och helt utan en minst kraftansträning - perfekt! (jag skulle lätt kunna bli tjock.)
Så jag surfar in där och klickar mig runt och hamnade på katogorin "byxor och skjorts" och där, till min förtvivlan, insåg jag att det är Ellos som förstör världens leggings-fred, dom är upprorsmakarna och roten till allt ont!!! För där stod dom så fint uppradade. Under "byxor"!!! Inte konstigt att folk ser ut som dom gör då, dom tror ju att det är okej! Inte okej. Nej nej, verkligen inte!

Men nu ska jag drömma söta drömmar om behagliga saker, så som snygga sneakers, schysst jeans och feta oversize t-shirts. That's me - hell yeah!!! PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0