Var är min telefon!?

Varför är det alltid så att om det händer något dåligt på en dag, så rullar det liksom på med dåliga följder?
Idag har jag lyckas, för första gången i mitt liv, tappa bort en mobiltelefon! Så himla typsikt.
Jag har alltid trott att jag lätt skulle kunna överleva utan mobilen, men idag insåg jag att detta var en falsk utopi. Nu har jag varit utan den i ca. 2,5 timmar och jag börjar redan känna paniken stiga inom mig! För det första så måste jag ringa till Comhem (Idioterna!) som tycker att jag minsann ska betala en faktura på 670 :- för att jag har valt just dem som min bredbandsoperatör (och det är inte första gången det blir så här med dom...) Lysande. Precis det man behöver just nu.
Och sen så köpte jag en present till min kära far i födelsedags present och det blev fel storlek så jag måste byta den. Men så såg jag på kvittot att bytesrätten hade gått ut, så jag tänkte "Jag ringer till MQ!". Men nej, inte det heller.

Så det är inte bara för att jag faktiskt gillar min telefon (den är ju faktiskt lila) och hade tänkt ringa min kära pojkvän nu som det är jobbigt att den är borta. Utan det bokstavligt talat ruinerar mig! I dagens samhälle kan man helt enkelt inte leva utan en telefon, om man inte vill leva hemma tills man är typ 35 då.


Hoppas att eran dag är bättre!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0