När jag blir stor...

Jag har ju tidigare nämnt att jag har sökt till Högskola nu för sommarkurser på GU. Bara för att jag är så sjukligt sugen på att börja plugga (asså, jag vet, det låter stört, men det är sant. Jag kan inte hjälpa det!)
I samma veva sökte jag också lite andra kurser till hösten. Men nu är jag så himla inne på det här med att söka vidare att jag uppdaterade min ansökan genom att lägga till en kurs & två program (say Halelujah for Studera.nu!)

Inte för att jag tror att jag kommer att komma in på någon utav programmen jag har sökt - jag sökte Civilekonom (analytisk & engelsk inriktining) på Handels här i Göteborg - och ni som är lite insatta vet att mina 17.8 (19.3 med MV) inte precis är några vinnande siffror i kampen om dem prestigefyllda platserna. Men jag tänkte "Vem vet? Det kanske är typ 250 person som ångrar sig eller dör och sen står jag där med en plats på linjen. Man ska aldrig utesluta något"
Men jag har inga starka förhoppningar, man vill ju gärna inte råka ut för en livskris redan liksom. Så jag håller det på en chill nivå. (Hoppas, hoppas, HOPPAS!!!!!! Äää... va? - citat ur min hjärna)

Tanken är att jag ska göra Högskoleprovet och höja mina chanser där, samt plugga lite kurser för att öka på mina meriter. Men det förstnämnda är ju lättare sagt än gjort. Det är ju inte precis så att man bara går in dit helt oförberedd och spikar en 2.0 precis (Newsflash - jag är inte Einstein! Jag vet, chockerande). Så det kommer att bli plugg. Plugg, plugg, plugg. Fast lilla jag har ju hela sommaren på mig med tanke på att jag var så duktig och missade sista anmälnings datumet, som sagt, jag och internetsaker - a big no-no...
Men jag har inte bråttom. Ju längre man väntar desto mer motiverad kommer man att bli. I alla fall fungerar jag så, men jag kanske är lite smått bakom ibland också. Men "Vat to dov, sov to sai" - acceptera fakta och gör det bästa av situationen. För att citera ur Magdagaskar (bara på filmvalet ser ni var nivån ligger) "Smile and wave, boys. Just smile and wave..."

Men nu ska jag leta upp min SAOL (Svenska Akademins Ordlista, för er som inte fattat förkortningen innan och bara nickat jakande men varit totalt förvirrade när någon sagt "Jag ska bara hämta SAOL" ger jag nu en chans att förstå) och plugga lite ord! Om jag nu kan hitta den... Den har varit mystiskt försvunnen ett tag. Antagligen bortglömd och begraven utav damm - stackarn!

Ha en trevlig kväll och sov gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0