Jag hade rätt!

Nu har det hänt mig! Det som man trodde aldrig skulle hända (eller sånt som bara händer i Hollywood-filmer om personer med extrem tur). Jag har fått en check hemskickad till mig på 600:- som jag kan hämta ut. Bara så där. Och det stod endast en liten, liten text: "utställare: Handels- & juristinkasso", vilket sa mig typ: "huuh?". Inkasso brukar ju på normal svenska inte vara en synonym till utbetalning.

Men som den smarta och jag-lever-på-2000-talet människan jag är gick jag ju in och googlade detta. Och fick upp en länk som det stod hojab. Jag tyckte att jag kände igen det, men jag var inte helt säker än. Så jag klickade på länken och kom in på förstasidan  där det stod prydligt skrivet: "Välkommen till Handels- & Jurist Inkassos och HOJAB Parkeringsservices informationssidor". Och då insåg jag att det inte var en slump, men fortfarande högst osannorlikt!

Jag har alltså för många månader sen, typ i september 2009 fått en parkeringsbot på 600:- när jag höll på att flytta möbler från min farmor. Och arg som jag var skrev jag ett handskrivet brev till Hojab och överklagade denna hemska böter som fullkomligt förstörde hela min sensommar ekonomi!
Och nu visar det ju sig att jag helt enkelt fick rätt i ärendet och dom har bestämt sig för att återbetala mig denna bot! Heeelt underbart!

Dock så finns det ju ett mindre problem i vägen. Checken var skickad till min pappas adress och jag har ju flyttat och sedan varit bortrest i 2 månader och fick den inte fören nu. Och till saken hör att den gick ut för en månad sen. Men enligt min kära far så ska man lyckas få pengarna ändå - jag har ju trots allt inte haft någon chans att ta ut den, typ... Men varesig jag får dom eller ej så känns det så gryyymt skönt att jag faktiskt hade RÄTT! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0