Fööl kyld.

Jag har hört att det ryktas om att man ska vila när man är sjuk. Men jag antar att detta, som så mycket annat man hör, ska tas med en nypa salt. Jag tror att detta uttryck är till för veklingar utan karaktär. Därför undervisade jag 2 timmar idag samt hade en extra träning med min lilla gull-grupp på 6 tjejer som knäcker!
But i'm still alive!

Nä, men helt seriöst så är det inte precis så att man har ett val. Vi som lever på en danslärares lön tar helst inte "sjuk-ledigt". För det första så har vi ingen sjuk ersättning vilket är lika med noll inkomst vilket i sin tur leder till att hyran blir aningen svårbetald. Inte bra, inte bra. Och för det andra vill man ju helst inte missa när det inte är så långt kvar till föreställningen. Myyycket att göra.

Men vad är en förkylning egentligen? Det kunde ju varit värre. Så vem är jag att klaga? Det är bara att gilla läget och tänka goda tankar. Då blir man frisk snabbare. Eller jag tror på det i alla fall! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0