Ännu en anledning

Facebook, facebook på väggen där, funka för i helvette som du ska.

Ja, ni som läser mina inlägg. Ni som orkar med tanke på att jag inte är så bra på "kort & konsist", jag är mer låååångdragen och detaljerad, lite som en romantiker - för att göra en analys på min skrivstil. I vilket fall som helst - ni - vet mina känslor om Facebook redan. Dom är komplicerade och mycket svåra att fånga med ord, så let's keep it this way... jag orkar inte ta det en gång till, så det är lika bra att läsa.

Men i alla fall. Jag har hittat fler anledningar nu. Anledningar att tycka mindre och mindre om detta fenomen. Det är nämligen så att redaktionen (eller va f*n man nu kallar dom ansvariga på Facebook) tycker att jag minsann INTE ska få några "notifications" när någon kommenterar något som jag har gjort/lagt upp/skrivit. Så nu när jag har skrivit till folk och dom svarar genom att "kommentera inlägget" (alltså ni hör nördfaktorn på mig), så seeer inte jag det! Vilket resulterar i en ganska dålig stämning bland mig och mina facebook-vänner. "Oj, jag såg inte att du hade skrivit" tolkas ofta som "Oj, jag sket visst i det, men sen så ångrade jag mig när jag ändå inte hade något bättre för mig. Du ligger typ SIST på min prioriteringslista". Inte roligt alls. Jag vet inte vad jag ska göra, mitt liv närmar sig en undergång. OH NO, NOT MY FACEBOOK!!!

Nä, men helt seriöst så känns det lite störande.

Sen en annan sak. Alla dom här meningslösa applikationerna. Jag gjorde senast idag (endast på "research syftet" - vi säger så i alla fall) testet "vilken Ikea-produkt är du?" Då svarar jag på några frågor om vilken färg jag gillar, vilken mat jag föredrar, vad jag har för bil. Och simsalabim - "Du är en matservis - ståtlig och varierande". Huuh?

Typ
"vilket färg gillar du?"
svar: "grön"
resultat: "Du är en öppensinnad person som gillar att äta chocklad."

Jaha ja, det va ju lätt.
Tänk om livet var så enkelt. Man går på en arbetsintervju, dom frågar "vilket märke är det på din handväska" - "Det är en Prada" - "Nej, tyvärr, du är för inåtvänd och för tankspridd. Du passar inte för jobbet. NÄSTA!!!"

Peace!




Kommentarer
Postat av: Katrin

Du kan ändra i dina kontoinställningar så du får besked när folk kommenterar. Jag har ändrat fast åt andra hållet, jag vill inte se alla andras kommentarer på alla inlägg som jag t ex gillar.

2010-04-01 @ 21:31:57
URL: http://www.ishastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0