Fotbolls VM gör mig till en annan människa

Jag är verkligen årets VM-nörd. Jag kollar (nästan) på alla matcher som visas, även om inte Sverige är med! Jag är aningen chockad över mig själv, jag som trodde att jag endast följde VM och dylikt på grund av mina starka känslor till hemlandet - men ack så fel jag hade. Det är inte bara det att jag kollar på matcherna, utan jag har liksom koll på lagen! Typ att Drogba är skadad men att han fick hoppa in och spela idag ändå (svennis bestämmer), för att hans stöd-ställning för skadan blev godkänd. Och inte nog med detta så kan jag massa namn på spelare i typ alla lag (vilket säkert alla andra fotbollstöntar kan, men ta då hänsyn till att jag är nybiliven nörd!)

Och nu för att maxa min nördkapacitet och dessutom öka spänningen inför och under matcherna har jag skapat mig ett eget expekt-konto! :D Och nej, jag tror inte att jag kommer att bli rik (bara så vi har utklarat detta). Och jag kommer inte att satsa hela mitt sparkapital (fast om jag gjorde det och fick rätt skulle jag ju bli rik, men NEJ.)

Så idag är det Chile-Honduras som gäller! Goooo Chile! Så snart dyker Andrea och Fabian upp här för att följa denna spännande match med lite snacks och Cola! Stort LIKE!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0