Dax för en up-date!

Nu har jag varit inaktiv på denna fina sida, detta på grund av att jag korsat landet kors-och-tvärs i ca. 1 månad. Men nu har jag landat hemma igen och har planerat att stanna här ett tag nu.

Först var det några dagar i Stockholm med jobbet, sedan var det västkusten, öland, skåne, västkusten igen och tillbaka till Stockholm. Det har varit lite slitit, men fan va vi har haft kul också! Få tårar och mycket skratt - perfa! Det finns många höjdpunkter från resan - ja, jag vet knappt vad jag ska börja. Kanske med Andreas fettish för män med korta shorts? (intern skämt, håller ju inte här, jag vet). Eller kanske med Jossans exeptionella minspel som satte prägeln på våra ljus stunder. Men hur jag än försöker så finns det nog inte så mycket att skriva, det är liksom bäst i minnet. Så jag låter det stanna där istället och nöjer mig med att säga att det var awesome.

Efter jobbet började semestern direkt med visit i Stockholm - ja, vi slutade jobbet där så varför inte börja ledigheten med att stanna kvar i hufvudstaden? Först var det min kära kusin Ericas konfirmation (jag missade dock själv "akten" då den var 2,5 timma lång = outhärdligt.) Mottagningen var som väntat mycket trevlig, jag träffade massa folk som jag har träffat flera gånger men som jag absolut inte kände igen. Som vanligt. Smile and wave.
Dagen efter spenderades med Andreas & Viktoor & company. Nice, nice! :)
Sedan var det träff med andra släktsidan - alltså middag med min moster och hennes man + hennes barn, alltså mina kusiner. Detta också väldigt trevligt! Det är alltid kul att träffa den sidan av släkten som man faktiskt kan se att man är släkt med! På pappas sida är det inte bara det att jag inte känner igen folk, utan det är ofta en litet frågetecken om vem jag är - alla dom andra barnen är blonda/rödhåriga/ljusa/ser inte ut som jag. Plus att jag är äldst av alla och pappa har nya barn, alltid lite förvirrande. Därutav varför namnet Falk lades till i min samling efternamn, man måste ju ha något som sammanlänkar.
Emellan allt träffande av folk hann vi med lite shopping! Wiiiiiii! Och ett besök till himmelriket - Sneakers n Stuff! Där köpte jag min anigen försenade födelsedags present till min man - ett par superfly Nike Air Max.

Men nu är vi hemma, efter en 4 timmars lång tågfärd, där våran underbara vovve var sååå duktig! Han sov hela vägen :) Man kan ju inte vara med än superstolt! Så väl på hemmaplan väntar några veckor av besök till föräldrar och släkt, samt lite jobb innan plugget börjar! Japp, Nationalekonomi är det som gäller denna höst! Sen får vi väl se vad det blir av mig. Men frukta ej - dansen finns fortfarande kvar! Ni blir inte av med mig än :P

Peace och kram till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0