Dagens destination: Liseberg

Varför inte, på året regnigaste dag, spendera sin tillvaro på liseberg? Det finns inget dåligt väder, men jag har tydligen alldeles för dåliga kläder! Anledningen till att vi gick just idag - för vi är ju varken hel-mongo eller regndyrkare - var för att min snälla moster bjöd mig och Juan på inträde och åkband om vi hängde med hennes barn (min kussar) just idag. Så så fick det bli!

Vi kom till liseberg vid 1-tiden och insåg snabbt att man borde investera i ett par stövlar och en regnjacka. Men eftersom vi inte hade den framförhållningen fick vi nöja oss med var sin poncho - väl investerade 20:-! Sen var det bara att välja och vraka i åk-attraktioner, för alla vettiga människor går ju faktiskt inte på liserberg när det spöregnar och är 16 grader ute, så det var absolutly no kö! Ett stort pluss.

Dock så var det ju ett litet mäck att ta sig över alla vattengravar som hade bildats i köfållorna. Men väl fram - fantastiskt! Jag tror aldrig jag har haft så kul på liseberg någonsin! Jag skulle nu mera vilja kategorisera mig i gruppen "dom-pinsamma-människorna-på-liseberg". Jag skrattade, skrek och grät om vartannat (okej då, lite dreggel kom också, men inget som någon såg hoppas jag). Helt seriöst, det kommer med åldern! Men efter 7 åk med bland annat balder och kanonen på listan såg vi ut som 4 dränkta katter, genomblöta och stelfrusna. Så det blev en burgare på BK och sen en sväng till lisebergs-bion för att värma oss och torka upp lite till "Sammys äventyr". Men vi nöjde oss därefter och åkte hem vid 4 tiden!

Så nu sitter vi här nergosade i soffan framför friidrotten och har ätit spenatsoppa för kunna gå från "Edward-Cullen" till normal-temp igen!

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0