Tvåtusentio är äntligen här!

Ja, nu har nyår varit, 2009 är borta och in kom 2010 - året som ska bli det bästa hittills!

 

Jag är inte den som binder upp mig med nyårslöften, jag hatar att misslyckas så jag anser att det är onödigt med löften som bara tynger ner än! Jag mår i alla fall bättre utan dom. Hur som helst, detta året gjorde jag ett litet undantag. Jag gav kärleken mitt hjärta och lovade att för alltid vara med honom (vilket kanske inte går under kategorin "Nyårslöften", men ändå) - jag och Juan förlovade oss! Kan man få ett bättre avslut på året? Nej, jag tror verkligen inte det! Han friade till mig kl. 23.45 den 31/1-09 (bara för att vara på det klara, så att även dom som förlorade nästan alla hjärnceller i nyårsfyllan ska slippa förvirring) och det var så romatiskt! Både champagnen och kärleken bubblade över!

 

 

Tyvärr så blev det ett ganska kort firande för min skull. Kl. 01.15 insåg jag att jag hade fått någon typ av influensa liknade sak och infirande av det nya året utbyttes med en sömnlös natt bredvid toaletten... mindre roligt skulle jag vilja påstå.

 

Förutom den mindre lyckade början har jag ändå förhoppningar om att detta år kommer att bli ett som är värt att minnas. På listan över saker som ska göras under året hittar vi:  Träna med gruppen (Origami Souls - Urban Dance Company, som nu också har en ny medlem som är väldigt välkommen!), Sätta upp våran föreställning "Symbios" i Göteborg, Kungsbacka och Stockholms traktern, Sälja föreställningen till hösten, Jobba med mina underbara elever i både Göteborg och Kungsbacka, Så man skulle helt enkelt kunna säga att året går i Dansens anda!

 

Där emellan ska det året också ägnas åt kärleken Juan och våran lägenhet. Vi funderar på att öka ut familjen lite, vi tänkte börja med en mus och en guldfisk! Men innan någonting av det här händer så ska jag först resa runt lite här i Chile, där jag för tillfället håller hus. Vi ska redan imorgon på en 3 dagars tripp till Valparaiso. Där efter blir det en dryg vecka i södra Chile: varma källor, vattenfall och mineralfloder. Efter denna lilla tripp blir det en sväng till Argentina för att sedan återvända till Santiago och fira min 20 års dag, Tamaras - Juans systerdotters - 8 års dag och Alecias - Juans andra systerdotters - dop! Juan ska bli Gudfar för andra gången :) Jag har verkligen en toppen kille!


Så som sagt: Jag har goda förhoppingar om 2010. Det känns riktigt bra!


Kommentarer
Postat av: Katrin

Grattis igen till er båda! Kram

2010-01-08 @ 08:50:02
URL: http://www.ishastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0