Tillbaka i Huvudstaden

Nu har vi kommit tillbaka till Santiago och landat lite igen. Man måste ju faktiskt vila lite, det är ju trots allt semester vi har nu! Så jag har tagit det lugnt; solat, läst min bok (Flyga Drake, som verkligen borde läsas av alla) och ätit massa frukt! Frukten är något av det bästa med det här landet. Dom har allt! Jordgubbar, persikor, aprikoser, meloner, vindruvor, apelsiner, körsbär... och allt är färskt, sött och billigt som fan! Du får 2 kilo jordgubbar för drygt 15 kr.! Jag är verkligen i himmelen :)



Allt är jätteskönt här i Santiago, men värmen kan bli lite påfrestande ibland. Det är över 30 grader varje dag, till skillnad från kusten där det är ca. 20-25. Men huvudstaden ligger i en dal, mellan sjukligt höga berg (bla Anderna) så stilla havets sköna brisar når inte riktigt hela vägen fram.



Men vistelsen här i Santiago får ett litet avbrott av en mini-tripp till Argentina (Mendoza). Vi åker dit på natten till måndag och kommer hem på onsdag, tidigt. Vi åker på nätterna, så vi kommer att ha 2 hela dagar i Argentina, alltså bara 1 natt. Men det räcker för oss. Vi ska bara dit för att shoppa lite. Jag ska bland annat kolla på en sadel åt min mamma. Alltså inte åt min mamma, åt hennes häst... Men ni förstår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0