"Lite finare, lite bättre" (haha)

Dagens utflykt: Parque Acarco, the place to be (eller nått sånt löjligt...)

Nä, men stället är verkligen en plats värd att besöka när man har vägarna förbi i Santiago (som dom flesta av er säkert har väldigt ofta...???) Det är ett stört stort shoppingcenter som har ALLT! Dom har alla märken i egna buktiker (om man känner för att leka snobb) och dom har alla stora "Malls" också (Paris, Falabella mfl. som också har typ alla märken som finns...) så stället i sig skriker överklass, men det är nice för 1. det finns Air Condition! AC är numera det bästa jag vet! Tyvärr så har vi inte råd att installera än i huset här, så vi kör på den mer primitiva lösningen: en fläkt i varje rum. Men det funkar, verkligen bättre än ingenting! När man har 35 grader varmt och är mitt i en storstad så blir man lätt lite desperat och då är fläkten räddningen!

Men hur som helst, tillbaka till shoppingcentret. Det är inte bara det att dom har alla affärer som man kan tänka sig, dom har också det som jag saknar mest i Sverige: STARBUCKS! (Yaaay!) Jag menar, kombinationen av en frappuccino Mocha + Air Condition, livet kan faktiskt inte bli mycket bättre! :D
Idag bestämde jag mig också för att testa något nytt, jag har alltså levt mina nästan 20 år utan att äta en donut och tyckte att idag var dagen för min debut! Nu förstår jag varför amerikanare har så lätt för att blir tjocka och jag är glad att vi inte har så mycket sånt i Sverige, för Mjau va gott det va! 


Så idag blev det lite shopping, Juan fick ett par Nike Airmax - riktigt grymma! och jag slösade lite pengar på jeans och annat ovettigt som man känner att man måste ha ibland! :) Men vi har sparat pengar som två desperata ekorrar som tror att dom inte kommer att överleva vintern, så vi får faktiskt slösa med rent samvete!

Peace & Love!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0