Ärlighet. Finns det något bättre?

Jo, asså, det finns ju det fina uttrycket - ärlighet varar längst - och jag försöker, trots gråzonerna som finns, följa detta så gott som det går. Men ibland så undrar jag hur väl detta uttryck verkligen stämmer. Och ärlighet, är det att säga allt man tycker eller helt enkelt att bara inte ljuga? För det är väl skillnad på att ljuga och att undanhålla sanningen? Om ingen frågar behöver man väl inte bekänna? I vilket fall som helst så försöker jag gå 100 % ut, alltså inte bara svara ärligt utan dessutom säga allt som finns i min lilla hjärna. Vilket då och då resulterar i diverse obekväma situationer.
Jag kan dra några fina exempel - men jag bangar namnen för det kan bli lite pinsamt för dom det handlar om.
1.
En person som jag känner hade jag inte träffat på väldigt länge, nästan ett halvår. Vi träffas och ska ha lite kul, gå på ett litet kalas. I vilket fall som helst. Personen i fråga hade gjort en liten operation. Så istället för att kolla åt andra hållet och bara vara tyst, låssas som det regnar, ja ni vet. Kläcker jag ur mig: Gud va stora bröst du har fått! Har dom vuxit eller vad?!?!
2.
Jag och en kompis till mig går på stan och ska kika i lite affärer. Vi går in på Gina Tricot och mitt på bordet ligger det rader med den senaste trenden - jeans leggings. Och helt seriöst, jeans leggings? Det är alltså som jeansen som barn har när dom är ca. 3-4 år. Dom har ökat skalan på dom och säljer dom som mode?! Jag förstår inte. Leggings är leggings, jeans är jeans. Det är ungifär lika illa som att ha en fuskpäls. Jaja, nu spårar jag ur lite här, men som sagt, mina mode-åsikter är ganska hårda. Men ja, vi traskar in i affären och hon skiner upp och tar upp ett par av dom och då tycker jag att det är den bästa studen att säga: FY FAN! Det va nog det fulaste jag har sett i hela mitt liv!

Och jaa, jag kanske är dum och elak, eller kalla det vad ni vill. Men saken är som så: Jag står för det jag tycker - like me or not. Så jag spelar inte med fasader, jag är jag. Jag säger va jag tycker framför folk, istället för att göra som resten av världen och vräka ur sig alla sina åsikter bakom ryggen på folk hela jävla tiden och sen inte kunna stå för det om man blir konfronterad!

Så, ärlighet kanske inte varar längst, för ALLA kommer inte att älska dig. Men det varar jävligt länge och det passar mig alldeles utmärkt! :)

Peace!

Sen ett litet tack till Jennifer för en jättetrevlig kväll igår med många goda drinkar och massa härliga skratt! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0