Nät-shopping kan inte vara bra för hälsan!

Jag är verkligen sämst på att beställa saker från internet. Jag har verkligen försökt flera gånger, men nu på senare tid så går det alltid åt helvette. Hur jag än gör! Jag tror att jag är internet-shop-handikappad eller något i den stilen. Förra veckan skulle jag beställa en HDMI-sladd från Tradera, men någonting gick uppenbarligen snett, för helt plötsligt hade jag beställt 2 st.! Och det går inte att ångra köpet heller. Så nu har jag 2 HDMI-sladdar men bara 1 TV att använda dom till, så himla typiskt! Men dom var billiga i alla fall, så det är väl okej. I värsta fall får jag väl försöka sälja på min pappa en utav dom!

Så i alla fall, idag gjorde jag ett nytt försök att nätshoppa då vi behöver nya gardiner till lägenheten. Så jag gick in på Ellos och registrerade mig och började plocka på mig det jag behövde. Redan innan jag skulle beställa inträffade det första lilla problemet, det stod inte hur breda gardinerna var, någonstans, vilket är totalt askorkat att inte skriva! Så jag tänkte att jag skulle ringa till Ellos och fråga, men då jag stod i kö i nästan 10 minuter tröttnade jag på "det är samtal före dig, tack för att du väntar". Som om jag har något val att vänta eller inte? Jaja, i vilket fall som helst. Jag bestämde mig för att chansa och skulle trycka på "betala", men istället tryckte jag på "beställ". Så ordern gick iväg direkt (första panikattacken) och det stod inte att dom hade registrerat min rabattkod (andra panikattacken) och det stod att jag skulle betala 423 kr. (tredje panikattacken) och det stod leverans: 10 MAR. (vilket jag tolkar som 10 månader, att dom hade förkortat, fråga mig inte hur jag tänkte, men jag hade panik, så det var väl den som slog ut min normala hjärnkapacitet!) Så jag fick helt enkelt lite panik och gick in i mina beställningar och skulle ändra, för det stod att man kunde det. Där till min lättnad såg jag att rabattkupongen hade registrerats, så jag andades ut för ett ögonblick. Men då tänkte jag att jag kunde ta bort den varan som skulle komma om 10 månader (just nu förstår jag verkligen inte hur jag kunde tro att det helt seriöst skulle dröja 10 månader...). Så efter att ha tagit bort den lugnade jag ner mig och skulle gå in och dubbel-kolla min beställning och såg till min förtvivlan att jag hade gjort fel och än en gång hade jag gjort 2 beställningar! Vilket totalt uppgick till ett värde av 670 kr. (AAAAAAAAAAAAA!!!!!) Så, jag samlade mig själv, torkade paniktårarna som ville rinna och tog upp telefonen för att igen ringa till Ellos kundservice. Så efter en väldigt lång minut, jag tror att det lätt var minst 5 minuter kom jag fram till en trevlig kvinna. Jag förklarade min situation och hon hjälpte mig genast. Så mina saker som uppgick till sammanlagt 331 :- ska alltså levereras den 10 mars fick jag berättat för mig (då föll poletten ner och gissa om jag kände mig korkad!)

Så nu har allting ordnat sig - bortsett från det magsår som hela tiden blir större och större av all den panik jag utsätter min kropp för - och vi kommer att få supersnygga gardiner snart. Om jag nu har lyckars beställa rätt då! :P

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Katrin

Hahaha, tack för ett jättehärligt inlägg!! Jag har skrattat högt här i soffan :D Kommer du ihåg 11 burkar jordgubbssylt??? Hahaha Jag säger ju att du är en klon av mig :D

2010-02-21 @ 20:00:05
URL: http://www.ishastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0