Jag är en OS-tönt!

Ja, jag är ju en liten sportnörd när det kommer till OS, både sommar och vinter funkar bra för mig! Jag blir så tagen av OS att jag till och med kommer på mig själv med att sitta klockan 3 på natten och kolla på konståkning! Eller ännu värre, jag är heeeelt insatt i curlingen! Curling?? Kan det ens räknas som en sport? Det är typ som att räkna Boule som sport... asså, ingen diss mot er Boule-fantaster, men jag skulle inte vilja påstå att kraftanstärningen verkar vara maximal. Man skulle typ kunna ha med Schack som en OS gren då. Frågan är om man ska ha med den på sommar- eller vinter OS?
Och vilken patriot jag blir när det sänds sport på TV. Jag riktigt jublar när svensken sätter sin kvadruppel (hur fan det nu stavas, men det när dom hoppar och gör 4 varv i snurren) eller när han/hon träffar fullt i skidskyttet - speciellt stående, det är ju det svåraste! (hahaha)
Nä, men det är verkligen kul när det visas så mycket sport på TV. Blir så jävla sugen på att dra i väg till närmsta backe, slänga på brädan och glida runt i snön, och kanske försöka mig på en liten 360, vilket självklart kommer att sluta i Johanna = snöboll. Mina trix är väl inte fantastiska... Men jag kan faktiskt åka både bräda och skidor! Så jag är stolt över mig själv ändå, typ, eller nått...

Men mitt upp i all denna OS-idyll så sker det olyckor. Och vem F*N kom på att sätta 8 järnstolpar bredvid Rodel-banan???? Den som tog det beslutet lär ju inte ha haft alla indianer i kanoten... Helt seriöst! Killen dog ju! Och det hade inte slagit någon att det skulle kunna göra ganska ont om man kom på en liten kälke i en hastighet på 140 km/timmen och råkade trilla av?!?! Något sådant borde inte få hända, inte på ett OS! Usch nej...

Men trots detta följer jag ändå slaviskt OS live på Svt.se, vilket förstör min sömn rätt så rejält, men ändå. Det är ju ändå bara OS var fjärde år!


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0