Otacksam

Idag är en sån där dag som man inte riktigt vet hur man mår. Eller i alla fall inte jag då. Jag är seg, lite sjuk, men ändå ganska glad fast jag har ont i magen. Idag är helt enkelt en dag som är svårdefinierad och en aning förvirrande, en dag som jag om en vecka kommer ha totalt glömt bort. Lite tragiskt när man tänker så. Tänk ändå hur många dagar som man spenderar levande, fullt frisk, vardagligt, som man bara tar för givet. Det är faktiskt ganska otacksamt... Jag tror att man överlag är ganska otacksam.

Till exempel jag då. Jag går på en skola som jag inte betalar ett öre för, utan det är någon annan - alltså staten, med våra skattepengar, så indirekt så betalar jag ju - som betalar för att jag ska bli smartare. Jag har ett fantastiskt roligt jobb med massa roliga elever, men ändå ska man klaga över att det är jobbigt att arbeta. Som om att det skulle vara så mycket bättre om man slapp. Men va fan, att få allting serverat skulle nog också bli långtråkigt, för som sagt, vi är OTACKSAMMA!

Självklart säger jag inte att alla är det, men dom flesta. Medans folk krigar runt om i världen, lever i fullkomlig skräck och misär, deras ledare tappar kontrollen över befolkningen och allt är kaos, så bråkar två politiker här i Sverige om vi ska satsa 3 miljarder på vägar eller på skolan. Som om det vore det största problemet i världen. Som om att det vore ett katastrofalt problem att vi inte kan göra båda två, för att vi har inte råd. Vi har bara BNP på över 3000 miljarder kronor. Jävligt synd är det.

JAG kan med att klaga på att det är jobbigt att åka till skolan för det är så jävla kallt ute. Ja, och även om jag nu skriver detta och uppmärksammar er om att jag är fullt medveten hur det ser ut, så kommer jag att forsätta klaga. För det är det vi svenskar gör.

Lite bittert inlägg kanske. Men jag är trött på att vi skapar problem av saker som egentligen inte är det. Lite mer harmoni här och en större hjälpande hand till de som verkligen behöver det skulle nog vara en bra idé!

Tack för mig, nu ska jag åter gå till att slappa och kolla på MTV innan jag drar till skolan! Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0