Påsk middag

Nu är vi hemma igen efter ett besök med mamma & Raino hos morfar min. Det är alltid så skönt att bli bort bjuden på middag, för även om jag gillar att laga mat så finns det inget som knäcker en middagsbjudning hos folk som verkligen kan laga mat. Och man går inte bara därifrån med en tjockismage och lite på lyset, utan idag fick vi med oss en flaska hemma-gjort - superduper gott, därav varför jag inte är fullt nykter - portvin. Mmmm...

Och det är så kul när man träffas så sällan, för det dyker alltid upp något om varandra som man inte redan vet. Till exempel så började morfar (dock efter några glas vin) rabbla lite fraser på finska, han är ju trots allt norrlänning, men till saken hör att han inte ens kan engelska och svenskan - han tas ofta för invandrare, han är ganska mörk... men han är svensk - är väl inte perfekt. Så det var inte det första vi hade förväntat oss av honom.
Han kunde säga "Hej, hur mår du? Vilken vacker månskens kväll.. Ska vi gå hem snart?" Ni kan ju tänka er va han skulle använda dom fraserna till - tydligen var dom på "dans" över finska gränsen ofta i yngre år och morfar var en riktig snygging i sin ungdom (vi ser ju klart och tydligt att generna har slagit rakt igenom till mig! :D)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0