Musikvideo

Nu är jag hemma igen efter en låååång dag. Som jag skrev tidigare gick jag upp alldeles för tidigt för mitt eget bästa, redan kl. 9 var jag uppe och studsade - eller ja, snarare vinglade. Men jag tog mig till Valand som planerat där vi blev guidade till HDK där inspelningen skulle ske. Det skulle bara ta "några timmar", men vi kommer till det sen... Vi kom dit och började gå igenom kläderna (vi hade fått direktiv att ta med oss ALLT, hela garderoben. Ähh, nej tack) Men vi lyckades plocka ut lite saker som passade oss båda - efter att jag hade hotat producenten med att gå därifrån om jag inte fick ha längre shorts på mig - "det är min värdighet, inte din" var mitt argument, detta sagt i en skarp Johanna-viker-sig-inte-för-någon-ton. Man måste vara bestämd ibland, men vi kom tillslut överens och enades om ett par shorts som var mitt emellan deras och mina värderingar. I samma veva insåg dom ganska snabbt att det inte var någon idé att pusha mig längre så Lorina fick göra allt boty-shake! (haha)

Men jag tycker att det är viktigt att man står fast vid sina principer, för det är så himla många dansare som är så sjukt duktiga dessutom, som blir manipulerade att stå nästan nakna i videos... Ingenting för mig! Om det är det som säljer och det som ger en jobb - Don't count on me!

I vilket fall som helst så var det greenscreen inspelning, vilket var mycket märkligt, man skulle dansa på ett stort grönt papper typ! Jag har aldrig gjort det tidigare - har inte riktigt varit i kontakt med sån hightec saker. Jag kör liksom på digitalkameran som inspelning i vanliga fall, så ribban låg ju ganska lågt för mig. Men hur som helst, det va stört svårt att dansa på den, det kändes ju som om man skulle riva ner hela rummet varje gång man försökte ta ut rörelserna!

Till en början var tanken att vi skulle köra koreografi ihop jag och Lorre, men det fanns inte tillräckligt mycket plats för oss båda på samma gång, så vi fick köra var och en för sig. Så det blev väl inte så jättemycket koreografi egentligen... Vilket kommer bli en härlig överraskning för dom när dom ska klippa ihop allting! Moahaha. Nä, men dom satte standarden från början, så så fick det bli!

Jag jag tror att jag ändå kan gå därifrån med äran i behåll. Och om det skulle fucka sig rejält så har vi faktiskt mask på oss, så man kan ju alltid skylla på att det var någon annan ;)

Peace!

Just det, btw. drog till Just Move It efteråt - Akastuki (ursäkta stavningen, men jag är trött och pallar inte kolla upp det) dom knäckte i alla fall med sin show och var verkligen värda vinnare :D


Kommentarer
Postat av: Katrin

Underbart att du står på dig! Fortsätt så, du vet vad som är rätt för dig! Puss och kram från No 1 fan

2010-04-06 @ 12:48:46
URL: http://www.ishastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0