Modegudinnan har talat!

Idag, för första gången sedan i höstas, träffade jag min kära vän Natalia! Det är alltid lika kul att träffas – hon gör mig så himla glad! Vi hängde lite på stan för tydligen hade hon pengar att spendera på fina kläder, jag fungerade mest som ett shopping-bihang, då jag INTE tänker impuls köpa något mer nu innan jag har betalat räkningen på min dator! Och den kommer i slutet av april, så det är bara att hålla ut nu…

 

Men man blir ju så sjukt sugen. Speciellt nu när det är vår och affärerna är proppade med nya saker. Jag har redan bestämt mig för en sak som jag bara måste köpa – en jeansskjorta. Ja, jag vet. Det är ju super-MODE, men jag glllar det verkligen! Och så är dom så där skönt losefit, vilket passar mig toppen.

 

Vi måste bara klara upp det här, jag hatar inte mode, jag bara tycker att det är onödigt. Varför ska man byta ut hela sin garderob 4 gånger om året bara för att någon nisse (i typ Paris) har bestämt att något helt plötsligt är ute/inne? Jag fattar ju om kläderna går sönder att man slänger dom, men helt seriöst, om du gillade något för ett halvårsen så kan det ju inte vara helt åt helvette nu. Jag fattar att man kanske inte langar på sig det man hade när man gick i högstadiet (för man hade överlag ganska dåligt omdöme om vad som var ”smakfullt” då), men nu när man är ”vuxen” borde man väl ha så pass många fungerande hjärnceller att man inte köper något som är helt totalt jättefult bara för att det är mode? Det är i alla fall vad jag tycker.  Punkt.

 

Alltså, jag hatar inte mode i sig, för jag handlar ju fortfarande i affärerna i stan, för jag ÄLSKAR att shoppa. Och om man shoppar så följer man ju alltid modet på något sätt, till och med om man handlar second hand nu! But I likii muchi.

 

Mode är som allt annat här i livet – bra i en rimlig skala!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0