Hemma dag

Äntligen är det Påsklov! (Ja, vi som jobbar som danslärare har också lov samtidigt eleverna). Det är verkligen välbehövt med lite vila nu. Så jag inledde detta lov med en helkväll ute på Stars 'n Bars med Lorina, Josefin & compani. Mycket trevligt, mycket trevligt :) Däremot är dagen efter inte alls lika trevlig (alltså idag). För även om jag inte alls drack särskilt mycket igår (typ 2 glas vin & 2 cider) så känner jag mig fruktansvärt bakis idag. Vilket förr i tiden inte alls var något problem.
Dagen efter utgång hoppade man glatt upp ur sängen runt 10 tiden och gjorde sig redo för att bege sig ut på nya äventyr! Nu mera ligger jag avdäckad till klockan 1, går upp - fortfarande aningen vinglig - och känner att jag går runt med en fiskskål över huvudet (jag ser vad som händer, men mina hjärna kopplar aningen segare). Resten av dagen spenderas helst liggande i sängen, ihop kurad i myskläder & med en kopp te att sippa på. Gud, jag låter som en 40-åring. Men saken är den att när det kommer till att festa är jag inte i min "vanliga" ålder längre. Jag tror jag förbrukade min livs festkapacitet våren & sommaren 2008... Dom tiderna är ett minne nu, so let's keep it that way. Ni som kände mig då vet hur jag var, ni som känner mig nu - låt oss säga att jag är en bättre människa nu och vi håller oss till det! :)

Alltså, jag har gått från att vara en energisk ekorre till en aningen mer slö sengångare... Men jag gillar det, den stilen passar mig bra!



Dåtid!



Jaa.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0