Glädje smittar av sig.

Just det ("Glädje smittar av sig" - för dom som missade rubriken) är mitt nya motto och min nya filosofi. För jag har från och med för några dagar sen bestämt mig för att ändra inställning till allting och alla runt om mig.

Så jag har bestämt mig för att inrikta mig på det positiva i livet och alla känslor som kommer med detta. För positiv energi smittar så himla lätt av sig och det får både mig och folk i min omgivning att må lite bättre (det är i alla fall vad jag hoppas på, folk kanske stör sig på mig istället, vad vet jag men jag hoppas inte det...).

Okej.. jag kanske inte riktigt "bestämde" mig för att bli sån, men det bara blev så och jag kände en sådan lättnad av det. Tänk om fler kunde känna så, then it would be peace in the world - say hallelujah!  Om man ger något så får man ofta lite tillbaka på det. Att glädja andra ger mig mer glädje vilket i sin tur leder till att jag orkar mycket mer! Så det är liksom en "win-win"-situation, kunde inte vara bättre liksom!

Jag tycker att alla borde köra på den stilen: Mer fokus på det man gillar - mindre på det negativa. Välja vilka man vill umgås med istället för att välja vilka man inte vill vara med. Uppskatta dom man har i sin närhet och mindre diss till dom andra. Älska mer, hata mindre. Framförallt så kommer man själv att vinna på detta. För det är fler människor som uppskattar en person som kan visa positiv inställning istället för att utstråla negativitet.

Så yay! Jag är frälst. Eller inte, men jag känner bara att jag är på ett sånt himla bra humör och har varit det nu ett tag, så det är bara att keep on walking i samma spår (för att citera Salem - han borde förövrigt vunnit!)

Och jag lovar att folk kommer att dissa mig för det här - "asså hon är fööör mycket. Låtsas som att allt är frid och fröjd, hennes liv suger säkert egentligen" eller "hon tror att hon är så mycket bättre än alla andra som inte är som henne". Nej, allt kanske inte är fantastiskt hela tiden och alla har sitt sätt att leva sitt liv, men detta passar mig väldigt bra och jag tänkte bara dela med mig av detta :)

Peace och ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0