Förkylning

Alla svenskar är konstant förkylda, det spelar ingen roll om det är minus 30 eller plus 25 ute. Ändå är vi sjuka. Jag undrar om det har att göra med dåliga gener eller helt enkelt att vi suger på att klä på oss tillräckligt med kläder? Fortfarande så bor vi ju i ett land som har under 10 grader varmt cirka 80 % av året. Tyvärr har inte den globala uppvärmningen påverkat vårat land så att det är tropiskvärme året om, även om majorieten av sveriges befolkning - ialla fall dom mellan 15 och 25 år - verkar tro det.

Nu är jag förkyld igen, och det suger:
1. Man är inte tillräckligt sjuk för att ska vara värt att stanna hemma
2. Man går alltså då och jobbar ändå
3. Eftersom man går och jobbar när man är sjuk så blir man ju inte friska på den närmsta månaden.
4. Det är inte kul att dansa när man är snorig. Speciellt inte att snurra... OBS!

5. Plus att förkylning förstör min sömn!!! I need it!

Så jag får väl helt enkelt stå ut med lite snörvel maj igenom tills klasserna och allt är avklarat, så jag kan kurera mig lagom till beach 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0